Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first swedish "lunch-box making for a whole week" in Sweden

2015. augusztus 30. - Bree Gi

A mai bejegyzés témája egy multi-kulti-főzőshow, melynek házigazdája Bree Gi!

img_20150830_144659.jpg

Először is: 

 letoltes.jpg

Másodszor. Nyugi, nem kell értem aggódni, megleszek. Most volt egy kicsi depi, de elég egyértelműen jeleztem hogy átmeneti. Kérve kérek mindenkit hogy ne hozzátok fel nekem ezt folyamatosan, mert nem jó, higgyétek el, hogy nem jó ezekre emlékeztetni engem. 

Harmadszor: We gonna cook some... FOOD...whahaha.
(Idézet: Swedish Meal Time - Grossed Roast Beef)

Szóval... a mai napon szeretnék készíteni (terveim szerint) 6 adag bolognai makarónit. Lesz némi változtatás az autentikus recepten, de ha a svéd kávé még kávénak minősíthető, akkor ez a tészta is megkaphatja (minimum) a "bolognai jellegű" jelzést. A helyzet az, hogy sokkal közelebb áll a "károlyikoliragu"-hoz

Off Topic: Károlyi Koli Ragu recept:

1. végy egy hagymát, futtatasd meg serpenyőben olajon,

2. nyisd ki a hűtőt, pakolj bele mindent,

3. főzz ki mellé tésztát, 

4. Bon apetit! 

Nos, akkor kezdjük is el. A történetünk ott kezdődik, hogy az ebéd az egy tökéletes alkalom a szocializációra- és annak ellenére hogy én többnyire nem ebédelek, vagy ha igen akkor képes vagyok letudni 3 fogást 8 perc alatt (hála a Semmelweis menzának és a 10 perces ebéd szünetnek) még üldögélek a kollégák mellett ár percig, mosolygok és bólogatok, amíg ők esznek. Mindezekhez nélkülözhetetlen kellék az ebéd- amit meg lehet főzni előre vagy meg lehet venni helyben. Utóbbi nem lenne rossz alternatíva, azonban ennek a blognak a lényege 90%-ban a főzés illetve a svéd alapanyagok megismerése. (10%-ban pedig picsogok hogy szar alapanyagot vettem és még drága is volt.)

letoltes_4.jpg

Szóval a "lunch box" az nagyon swedish dolog... nem mondom hogy itthon ez nem szokás, de az SZBK menzának is megvolt annak a hangulata, hogy az ember belapátolja a kellemetlenül zsíros, olykor-olykor túl főtt vagy épp még túl nyers, túl forró vagy éppen már jéghideg menza kaját a munkatársaival és/vagy a barátaival. (Belegondolva az emlékekbe összefolyik a nyál a számban... a jó kis eszbékámenza...)

img_20150830_144756.jpg

IKEA lunch boxes

Azonban mivel itt még nem igazán ismerek olyanokat, akik oda járnának enni, ezért szocializáció szempontból előnyösebb húzás a "lunch box" készítés- továbbá az étterem nem olcsó (ha jól emlékszem 40-50 korona között van egy ebéd). 

Mint minden magyar... minden rendes ételnek, ennek az alapja is hagyma lesz. Szóval... végy két szép nagy szabad tartású biohagymát. 

img_20150830_145159.jpg

Nagyon fontos, hogy helyi alapanyagokkal dolgozzunk, ezért a kés és a vágódeszka is az IKEA-ból van. 

img_20150830_150020.jpg

Szeleteld fel őket finomra. Pepecselj nyugodtan, van időd, elvégre vasárnap van. (Kivéve ha van gyereked, mert akkor neked úgysincs szabadnapod.) 

Miután felszeletelted a hagymát, láthatod hogy szabad tartsásos bio-hagyma volt, és nagyon boldog hagyma életet élt, mert nem sirat meg, miközben finomra vágod. 

A következő alapanyag a hírhedt swedish falukorv! 

img_20150830_144714.jpg

A falukorvról már korábban írtam, sőt már többször ki is próbáltam, és rendkívül jó alapanyag, viszont fontos hogy itt is helyi alapanyagokból dolgozz. A falukorvokat itt a helyi tavakból halásszák és ahol nagyon boldog életet élnek, sokat úsznak és ragadozó életmódot élnek.

img_20150830_150155.jpg

Miután meghámozod a falukorvot, láthatod hogy a húsa szép rózsaszín, enyhén zsíros- ezek egyértelmű jelei annak, hogy nem tenyésztett, hanem vad falukorvról van szó. A vad falukorvok (a szakirodalom szerint) csapatban vadásznak, ivási időszakuk pedig kora tavasszal van, így a kora tavasszal fogott falukorvok a legzsírosabbak. Ez egy nem túl zsíros példány, és mivel most nyár vége van ezért arra lehet következtetni, hogy rendkívül friss! 

A falukorv és a hagyma felaprítása után pirítsd meg együtt őket pár evőkanál repce olajon! 

img_20150830_144846.jpg

Nem azért használok repce olajat, mert sznob hipster vagyok és nekem már nem jó a napraforgó olaj... csak itt ez a legolcsóbb. 

img_20150830_151356.jpg

Az aprított hagyma és a falukorv pirul a repce olajon a nagyobbik lábosban, a sós víz forr a másik lábosban. Kiváló. Akkor most itt az ideje egy kis PREDINER SNACK-nek! 

img_20150830_152231.jpg

Mmmmm... lingon-berry-syrup... it's good for you. 

img_20150830_144747.jpg

A falukorv és a hagyma megpirult, jöhet a bazsalikumos paradicsom szósz! 

img_20150830_144836.jpg

Az én ízlésemnek a szósz kicsit ízetlen, így érdemes megfűszerezni... sóból nem kell túl sok. Bors az mehet... 

"Baaaath... baaaath itt pepper..." (Swedish Mealtime video, hivatkozás fentebb)

A szósz rotyog, a víz felforrt. Jöhet a tészta! 

img_20150830_144855.jpg

Ez egy 1 kg-s kiszerelés, azonban nem használom fel az egészet, mivel nem 12 emberre főzök. (Amúgy se tudnék 12 emberre főzni, mivel csak 6 emberre van tányér és evőeszköz készletem)

img_20150830_153904.jpg

...ééés elkészült! Nagyon finom lett, hála a helyi, jóminőségű, bio alapanyagoknak... 

img_20150830_154518.jpg

Nos, 6 adagot terveztem, 9 lett belőle. Úgy jártam, mint a csiga a gyermek nótában is. 

"...Holnapra IS marad..." 

Bon apetit! 

Utóirat: az egészben a legjobb, hogy tegnap mostam fel és takarítottam ki a konyhát... most kezdhetem előlről, és én úgydeúgydeúúúúúúúgy szeretek takarííítani!!! 

MINDEN SZUPI SZUUUPEEEEER!!! :D :D :D

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr47745856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása