Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first bicycle accident in Sweden

2015. augusztus 26. - Bree Gi

Tegnap reggel történt, hogy elindultam otthonról reggel 7 óra körül az Angströmbe. Azonban (ahogy az lenni szokott) megint baszottul eltévedtem, és 7.40kor baleset történt. Nem tudom mi történhetett a biciklivel, de hiába tekertem a pedált, hiába mozogtak a fogaskerekek, a hátsó kerék nem mozdult. Kedves segítőkész svéd férfiak közölték velem hogy egy idióta vagyok, hogy 760 koronát adtam ezért a bickliért. A biciklit leláncoltam egy hídnál, majd elindultam gyalog az Angströmbe (hosszas bőgés közepette, de persze csak óvatosan mivel volt rajtam smink). 

Ma délelőtt volt időm elvinni a biciklit az ABBA bicikli boltba, ezért elindultam gyalog a hídhoz, ahol leláncoltam a biciklit és elkezdtem tolni. Már félúton voltunk, mikor gondoltam hogy egy próbát megér, hogy kipróbáljam, működik-e? Ésbasszusműködött!!! Nem tudom, hogy pontosan mi történt és miért, de utána még legalább 3x előfordult ez hazafele menet, de pár méter tolás után mindig helyre jött. Nem értem, de működik. Ez a bicikli kurvára Thiocapsa bicikli. Imádom. :)

...és most jöjjenek a nap legizgalmasabb dolgai... ma is elmentem az ICA nevű supermarketbe. Mindennap megpróbálok venni valamit, irritál hogy teljesen üres a hűtőm. Ma a kockázatos tételek napját éljük, úgyhogy lássunk neki. 

1. Joghurt - Mangós-nemtudommilyenes 

img_20150826_131050_1.jpg

Nem tudom eldönteni, hogy ez mangós citromos, vagy mangós narancsos, vagy mangós mandarinos. Tényleg nem. De marha finom. Nem ivójoghurt, rendes, sűrű, nehéz joghurt. Természetesen dobozból iszom. :) Különösen jól jön most, hogy kijött a herpszem és úgy be van dagadva a szám, hogy szabályosan fájdalmat okoz az étkezés. 1 liter, és gyakorlatilag alig drágább egy liter tejnél. 

2. Gravlax - (a joghurt csak azért van mellette, hogy szemléltessem, hogy mekkora adag...)

img_20150826_131246_1.jpg

Nos igen, eljött az idő, amikor úgy érzem hogy meg kell kóstolnom a hírhedt Gravlaxot. Megmondom őszintén értetlenül állok a dolok előtt, miszerint Svédországban a lazac olcsóbb, mint a disznó. Nem viccelek, minden nemű hús (disznó, marha, csirke) drágább, mint a lazac. Kivéve a Falukorv, ami egyfajta zsíros, fűszeres párizsi, amit meg kell sütni. 

3. Carl (Gustav :) Jung Merlot - Avagy a nap legkockázatosabb tétele. 

img_20150826_131028_1.jpg

Amióta itt vagyok, egyszerűen ingeranciám van inni. Nem értem, komolyan nem értem miért. Nem vagyok egy alkoholista alkat, akkor iszom amikor valami különleges alkalom van rá, de nem szoktam kívánni. 5 napja vagyok Svédországban, és 5 napja tudnék ölni egy pohár borért (lehet hogy a svédek is így vannak ezzel, és ezért van annyi alkoholista itt). Sajnos rendkívül félek hogy szörnyű bort vettem és (basszameg) még drága is volt (najó, nem olyan drága, de itthon ennyiért már lehet "jó" bort kapni). Este kiderül, hogy mi merre hány méter. Ami azt illeti, nem túl bizalom gerjesztő a tény, hogy a supermarketben 3 féle bort lehet kapni (összesen): rosé, merlot, és riesling (nadebasszus, milyen rizling?!?!?!?)- illetve söröket és cidert. Csak semmi tömény. A változatosság kedvéért a szöveg nem svédül van rajta... hanem németül. Kiváló. 

4. Svéd laposkenyér

img_20150826_131207_1.jpg

Igazából nem tudom, mire számítsak, de a sürströmminget is ilyen kenyéren eszik tejföllel, úgyhogy gondoltam hogy a másik híres svéd gasztronómiai gyöngyszemhez is biztos illeni fog. 

5. Keksz

img_20150826_131112_1.jpg

Nem ragoznám, arra az esetre ha valaki átjönne hozzám kávézni. Egyenlőre nem sok jelentkező van, viszont a keksz nem tűnik romlandónak. A főbérlőmön és valamint Téglán (illetve Tégla családján kívül) nem igazán tudnék olyan embert mondani, akit ha áthívnék kávézni, akkor át is jönnének kávézni. Pedig próbálok nem elmebetegnek tűnni. 

6. Olíva bogyó 

img_20150826_131123_1.jpg

Tipikus prediner snack kategóriába esik nálam. Árban nagyjából ott van, mint a TESCO premium fekete olíva, csak ezen látszik hogy nem a tintahal tintától lett fekete, hanem eleve fekete olíváról beszélünk. 

7. Fűszerek 

img_20150826_131147_1.jpg

Na ez az igazi WTF. Az esetek nagy többségében az olcsóbb saját márkás fűszereken csak svédül van feltüntetve a név. Na ez az igazi svéd bevándorló ellenes politika... az ízetlen ételek mindenkiben honvágyat keltenek. De én erős vagyok, és inkább megvettem az eggyel drágább fűszereket. (legutóbb az volt a stratégiám hogy elolvasom a drágára mi van ráírva (amin van kép) és megveszem az olcsóbbikat. Így sikerült fahéjat vennem pirospaprika helyett...) 

8. Orrcsepp 

img_20150826_131710_1.jpg

A helyzet az, hogy 5 napja vagyok itt, és elfogyott az orrcseppem. Szerencsére volt ismerős márka a gyógyszertárban. Az orrcseppet nem azért hoztam fel napirendi pontként, mert annyira érdekes lenne, elvégre nem volt drágább se olcsóbb az otthoninál, és gyakorlatilag ugyanaz. Maga a svéd gyógyszertár úgy nézki, hogy bemész, jön egy eladó, aki kedvesen kikérdez téged, hogy mi a bajod, elbeszélgettek róla, majd ajánl neked valamit. Így is történt. Elbeszélgettünk, nagyon kedves volt és miután fizettem még beszélgettünk kicsit és kaptam tőle ajándékba valami 50 koronás kencét. Csak úgy. 

9. Az 50 koronás ajándék kence

img_20150826_131723_1.jpg

Nem tudom mi ez, de nagyon cuki volt a csajtól. :) Ha valaki tudja mi ez, sürgősen jelezze! Köszönöm. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr177735634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása