Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Housing in Uppsala

2015. július 31. - Bree Gi

Hallottam róla mende-mondákat hogy Svédországban nehéz lakást találni, de ezt nem hittem el. Rosszul tettem. Meg voltam róla győződve, hogy ha az ember lentebb adja az igényeit, akkor biztosan talál lakást. NEM. Nagyon nem. 

Rutinos szegedi albérlőként tisztában voltam bizonyos kifejezések valódi jelentésével, mint pl. 

"5 perc gyalog a belváros" - Kinn van a francban. 

"10 perc gyalog a belváros" - Van az 30 perc is. 

"15 perc gyalog a belváros" - Kinn van az Isten háta mögött. 

"Közel a természethez" - Isten háta mögött fordul közvetlenül jobbra, menj előre még 50 métert, utána fordulj balra. 

"Félig bútorozott" - Van ajtó és ablak. 

"2 havi kauciót kérek előre" - Én meg egy másik albérletet. 

Gondoltam, hogy ilyen és ehhez hasonló nehézségekkel kell "csak" megküzdenem. Hát nem. Kereken 46 napja keresek intenzíven albérletet/kollégiumot.

Eddig 40 elutasítást kaptam "hivatalos" oldalról, ahol kollégiumokra, avagy "diáklakásokra" lehet jelentkezni.

Továbbá vannak "hivatalos" oldalak, ahová svéd személyiszámmal lehet beregisztrálni- ezzel csak az a gond, hogy akkor kapok svéd személyiszámot, ha van lakásom. Na ennyit arról, hogy a svédeknek "nincs" bevándorló ellenes politikájuk. Emelett van még egy hivatalos oldal, ahol kifejezetten egyetemi alkalmazottaknak segítenek lakást találni, mint például... PhD hallgatóknak. Ide azonban addig nem regisztrálhatok, amíg nem vagyok hivatalosan is a leendő főnököm PhD hallgatója 3 példányban, pecséttel, egyetemi fejléces papíron. 

Ezen felül vannak a nem hivatalos oldalak, értsd "second hand" hirdetésekkel. Ezekkel voltak a legviccesebb/legborzasztóbb történeteim. Előre annyit, hogy igényeim alacsonyak: 

- A lakás Uppsalában legyen. Ne 2 kmre Uppsalától, ne egy köpésnyire az Arlandától. Uppsalában. 

- Lehetőség szerint legyen 7000 SEK alatt a bérletidíj és a rezsi együtt. (egy szoba egy 3 szobás lakásban átlagosan 2500-5000 SEK között mozog tapasztalataim szerint)

- Nem fizetek addig kauciót amíg nem kapom meg a kulcsokat. 

Nos, akkor jöjjenek szépen sorban a történetek. 

1.Bútorozott szoba kiadó egy villában
- A villában egy idős házaspár lakik, akik 4 szobát adnak ki hallgatóknak. A fürdőszobát, WC-t, konyhát meg kell osztani az idős házaspárral. Hangoskodás, erkölcstelenkedés (értsd: SZEX), alkohol, dohányzás, kisállat és drogok nem engedélyezettek. 10.000 SEK kaució július 26.-áig elküldendő. Várunk szeretettel. 

Attól tartok, hogy nem bírok ki egy estét anélkül, hogy megigyak egy üvegbort szex után, miközben elszívok egy füvescigit amíg a görényem elalszik. Keresünk másikat. 

2. Bútorozott garzon lakás a belvárosban
- Saját fürdőszoba, saját konyha, saját szoba. Havi 4000 SEK. Beköltözés időpontja opcionális. 

7000 SEK kauciót utaljak el előre, mert Ő most épp Londonban van (másnap már Manchesterben). Bankszámlaszámot nem adott, MoneyGram-mel küldjem a pénzt 2 napon belül. Rákerestem a lakásra a hitta.se nevű oldalon. Felhívtam a csajt, aki a nyílvántartás szerint abban a lakásban lakik. Semmit nem tudott a dologról. Közben a hirdető küldött nekem egy wordben elkészített "szerződést". Meh. 

Eredmény: Összehaverkodtam egy aboriginal svéd biotechnológus lánnyal, majdnem buktam 7000 koronát, és buktam egy tök jó kis lakást. 

3. Bútorozatlan lakás a belvárosban. 

Írtam a lánynak angolul. Válaszolt svédül. 

4. Bútorozatlan szoba kiadó a belvárosban

Egy "Sultan" nevű pasi. Semmi konkrét nem volt a szobáról. Írtam neki e-mailt. Elküldte a telefonszámát. 

5. Bútorozatlan szoba kiadó Uppsalától 2 km-re 

A  hírdetés fő képe egy nagyon creepy kocka srác webkamerával elkészített képe. Írtam neki. Nem válaszolt. Talán jobb is. 

Asszem most iszom egy kávét, játszom egy kis Heroes3-t, utána megpróbálom mégegyszer. 

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr807668298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása