Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first "falukorv-paprikás" in Sweden

2015. szeptember 06. - Bree Gi

A ma esti multi-kulti-főzőshownk házi gazdája, a nagyon hejcegnyő, Bree Gi!

:3 :3 :3 :3

Köszöntök mindenkit szeretettel a ma esti multi-kulti főzőshownkban. A mai napon közös erővel megerőszakoljuk mind a svéd mind pedig a magyar konyhát, ugyanis ma falukorvból készítünk paprikást

Íme a főbb összetevők egy szép nagy közös képen: 

img_20150906_170440.jpg

Mint mindig, most is rendkívül fontos hogy lehetőleg helyi, bioalapanyagokból dolgozzunk, ezért a konyhai eszközök az IKEA-ból vannak ma is. 

A mai fogásunkból az ötletet a gyerekkoromból merítettem, ugyanis minden magyar ember számára van valami tradicionális magyar étel, amit az Ő anyukája készít a legjobban. Van, akinek ez a marha pörkölt, másoknak a gulyásleves, megint másoknak a rakott krumpli, vannak akiknek a lecsó. Az én ilyen ételem, amit a világon az én Anyukám készít a legjobban az a paprikás csirke. Az hogy Ő készíti a legjobban (még nálam is jobban) az nagyon nagy szó, mert általában én mindent mindenkinél jobban tudok. 

Mint minden rendes magyar ételhez, ehhez is szükséges két böszme nagy szép hagyma, amit finomra aprítunk. HACKA LÖKEN!

Aki még nem ismerné a mai fogásunk fő összetevőjét, azok számára megjegyzem hogy a falukorv egy a svédek által "kolbásznak" nevezett párizsi, amit nyersen nem ajánlatos megenni, hiába van rá ingeranciája az embernek. NE EGYÉTEK MEG NYERSEN A FALUKORV-ot, mivel a magyar párizsival ellentétben a falukorvban van hús. 

img_20150906_172130.jpg

Ezt a falukorvot most sokkal durvábbra vágtam, ellentétben a múlthetivel- ugyanis múlthéten a "darálthúst" kellett imitálni a falukorvval, most viszont darabosabban van rá szükség. 

Azzal gondolom mindenki tisztában van, hogy mi történt velem, amikor megpróbáltam bort vásárolni... nos igen, azt hiszem ennél kevesebbért is indítottak már világháborút. Ezen okból kifolyólag a mai receptünk legkockázatosabb összetevője nem a falukorv, hanem a pirospaprika. Tekintettel arra hogy a svédek mit műveltek a borral és a kávéval, nem voltam benne egészen biztos hogy a pirospaprika nem szójából van, továbbá egy olvasóm jelezte hogy kalocsai pirospaprika nélkül nem élhetek magyarként Svédországban- ebben igazat adok neki.  

img_20150906_170626.jpg

A felaprított, majd repceolajon megfuttatott hagymát jó alaposan behintjük a svéd pirospaprikával. 

img_20150906_172311.jpg

Megmondom őszintén ennél a pontnál ki kellett kapcsolnom az elszívót. A pörköltszaft alapjának az illata megcsapta az orromat, és körülbelül hirtelen úgy éreztem magamat, mint kiskoromban. A lakótelep illatát éreztem.

Kb. Pont így éreztem magam: 

img_20150906_172450.jpg

A tipikus pillanat, amikor hazajössz a játszótérről, és érzed hogy valaki valamit főz. Valamilyen paprikás dolgot. Ekkor realizáltam hogy ez a pirospaprika pont olyan, mint én. Hiába van Svédországban, ha egyszer mindenki tudja róla hogy magyar gyártmány. :) 

img_20150906_170751.jpg

...és elérkezett az idő egy kis pre-diner-snackhez. Ami most ír- azaz egy doboz KilKenny! :D Mmmm... It's good for you. 

Közben a falukorvot hozzáadtam a pörköltalaphoz és összefőztem őket- ez idő alatt a tészta is kifőtt. Az illatok elképesztően finomak eddig. Itt az ideje a fűszerezésnek!

img_20150906_170830.jpg

Anyukám mindig mindenbe rak köményt, ha kérjük rá, ha nem. Amikor elköltöztem otthonról és elkezdtem magamra főzni, mindig hiányoltam valami ízt az ételekből. 6 év kellett hogy rájöjjek, hogy a teljesen indokolatlan mennyiségben használt köményt hiányolom. Kömény nélkül számomra ízetlenek az ételek. Kössz, Anya. 

Közben szépen összefőtt minden, és szét alikvotoltam őket lunchboxokba és maradt is nekem vacsira. :) Bon apetit! 

img_20150906_175057.jpg

Megmondom őszintén az íze az majdnem ugyanolyan, mint amilyet Anyukám csinál. Kis különbség ugyan van, de szerintem az nem a svéd alapanyagok miatt van, hanem egyszerűen azért, mert csak Anyukám tudja úgy csinálni ezt az ételt, ahogy kell. Igazából az íze teljesen rendben van, sokkal rosszabbra számítottam. Nagyon nagy különbség az eredetihez és ehhez képest ízben nincs, talán inkább csak textúrában. 

A mai nap tanulságai: 

- Tök mindegy hogy milyen alapanyagból dolgozol, ha azt akarod hogy finom legyen kell hozzá minimum 2 nagy fej hagyma és egy magyar aki elkészíti. 

- Nagyon svéd alapanyagokból is lehet (majdnem) autentikus magyar ételt főzni, az egyetlen összetevő ami nem árt, ha magyar az a szakács- a pre-diner-snack lehet ír. ;) 

Nemsokára jelentkezem újra, elvégre ma még csinálok egy adag csokipudingos csigát. 

Puszipá! Lajong és Hejcegnyő!

letoltes_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr247765276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása