Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first bicycle and IKEA experience in Sweden

2015. augusztus 24. - Bree Gi

Ma reggel elindultam megvenni a biciklimet. Napok óta nézegettem a blocket.se nevű oldalt, írtam legalább 5-6 embernek, de persze nem válaszolt senki. Végül tegnap feladtak egy hírdetést, hogy 750 koronától vannak biciklik. Sikerült vennem egyet 760 koronáért, plusz vettem hozzá U alakú lakatot és lámpákat. Egy csengő vagy duda még kéne rá, de amúgy nagyon frankó. Lehet vele repeszteni, az hótbiztos. 

Szóval megvolt a bicikli, irány az IKEA! Nos... nálam szerencsétlenebb magyar ember szerintem kevés van jelenleg Uppsalában. Folyamatos jelleggel eltévedtem. Nagyon nagy nehezen végül eljutottam az IKEÁba. Lezártam a biciklit, és elindultam befelé. Hamar realizáltam, hogy ez egy marha nagy létesítmény és nem egyszerű művelet venni egy konyharuhát. 

Napi kultúr-sokk: A bögre olcsóbb, mint a kávé amit iszol belőle. (IKEA bögre: 4 SEK, IKEA kávé: 5 SEK)

Végül vettem pár dolgot. 

Tepsi (közepes, ennél volt kisebb)

Konyharuha (mikor kibontottam, láttam hogy kettő van benne- miazhúgykáttú?!)

Műanyag fakanalak (rendes fakanálból csak lekvár készítő méret volt)

Tejhabosító (cappucino készítéshez elengedhetetlen)

1 db üvegpohár (melange készítéshez)

3 db ételhordó doboz 

Mindezek után megebédeltem az IKEA éttermében. Érzéki csalódás volt. Elképesztően finom illatok lengték körbe az éttermet, ezért úgy döntöttem hogy megkóstolom az egyik legismertebb svéd-IKEA ételt: a svéd húsgombócokat. A húsgombóc nem volt rossz, lekvárral kifejezettem finom, viszont a barna szósz és a zöldség köret teljesen ízetlen volt. Nem (csak) sótlan, ízetlen. Elsősorban amiatt vagyok ezügyben csalódott, hogy erősen gondolkoztam azon, hogy nem adok ki plusz 29 koronát, mikor otthon vár a fincsi maradék falukorvos-mustáros tészta, viszont annyira finom illatok voltak az étteremben, hogy nem tudtam ellenállni. 

Hazafelé (2 órás volt az út) miután megtaláltam a helyes irányt és a Tunagatenen voltam már (errefele lakom) beugrottam az ICA-ba (nem ica, hanem ika) vásárolni pár dolgot.

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr957730654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása