Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first swedish baking time in Sweden

2015. szeptember 03. - Bree Gi

Nos... tekintettel arra hogy végig tiszta szutyok voltam, nem tudtam fotózni, sorry. 

Pár tanulság a mai napból, mielőtt belekezdenék a mesélésbe: 

1- Swedishül mondtam az eladónak a boltban hogy köszönöm ("tack" azaz tákkk) illetve azt hogy hello ("hej" azaz hejjjj, nem héj, nem héééééjj, hejjj!- minnt a hejhóóóóó, hóóóóó nélkül) és tovább beszélt hozzám swedishül, úgyhogy szerintem swedishnek hitt. Úgyhogy király vagyok! Pontosabban hejcegnyő!

2- Holnap lesz a szülinapom, és történetesen ez alkalomból sütöm a süteményt a tanszékieknek a munkatársaknak. 

Nos, történetünk ott kezdődik, hogy élesztő. Tanulságok az élesztővel kapcsolatban: 

1. A swedish élesztő 

a) nem ért magyarul, mert könyörögtem neki hogy fusson fel, de nem futott. 

b) olyannyira svéd, hogy mindenre ráér, még felfutni is. 

Az élesztő nem futott fel. Ilyet még soha nem láttam, de joghurt szerű állagot vett fel. Gondoltam jó lesz, így tovább dolgoztam. A dagasztás frankó volt, én igazából egy macska vagyok, mert ííííííímádok dagasztani. Maga a kelesztés már gondokba ütközött mivel jelen pillanatban nincs túl meleg a kelt tészta készítéshez és nem is tudok befűteni, így a mosogatót eldugaszoltam, melegvizet engedtem bele és abban inkubáltam a tésztát. Minden faszán is működött... amíg életbe nem lépett a "Schrödinger macskája" elmélet. 

Aki nem ismerné, a "Schrödinger macskája" elmélet nagy vonalakban arról szól (nagyon HÉTKÖZNAPI nyelvre lefordítva, nem ér kötekedni!),

hogy van egy macska egy dobozban, meg némi nemű radioaktív táp/méreg...stb. 50% az esélye annak hogy él, illetve 50% az esélye hogy halott-

tehát amíg nem nézed meg a macskát hogy él-e még, addig egyszerre halott és egyszerre él. Viszont ha kinyitod a dobozt, azzal gyakorlatilag megölöd a macskát. Röviden ennyi a dolog. 

További fantasztikus képek Schrödinger macskájáról itt: 
http://velvet.hu/elet/2015/02/17/bmeg_schrodinger_tuleltem_galeria/

Szóval... elbasztam. Megnéztem hogy áll a tészta, és megbillent, belefolyt a víz. Na ezt még gondoltam lehet menteni... megpróbáltam, és úgy ahogy sikerült is. Azonban lingonberry lekvárral nem érdemes csigát csinálni... nagyon nem. Első gusztustalan volt- de legalább a konyhát sikerült istenesen összeszutykolnom. Utána beraktam sülni... egyre gusztustalanabb lett. Megkóstoltam egy kisebb darabot, ami már megsült és a tészta teljesen rendben van. Kezdett jól alakulni. Na mondom még 5 perc csak meg ne égjen... nem égett meg... nagyon. Egy kicsit odakozmált... nem kicsit. Végülis, van aki kifejezetten szereti az égett süteményeket...

A következő swedish mealtime próbálkozás vasárnap lesz, ezúttal képekkel. Röviden is tömören, elég nagy dologra, mondhatni durva dologra készülök, amivel eléggé megerőszakolom a magyar konyhát, de lehet hogy a svédet is. Kihívás, az tuti. 

Közönség kérdés így láthatatlanba: 

Tegyem vagy ne tegyem? 

A válaszolók között kisorsolunk egy üveg alkoholmentes bort! 

letoltes_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr447759092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása