Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

Uppsala Syndrome - Do you speak hunglish?

My first "how good is my supervisor" feeling in Sweden

2015. szeptember 08. - Bree Gi

A helyzet az, hogy tegnap több sokk-hatás is ért engem, de az igazán nagy poén a végén lesz a bejegyzésnek. 

Megvolt a második csoport szemináriumom (hivatalosan eddig 4 munka napot dolgoztam) és Arthur Király megkérdezte tőlem, hogy van-e mondandóm a csoport (a kerekasztal lovagjai és fegyverhordozóik) előtt? Hátőőő...izéé...őőőő... igazából sütöttem süteményt... meg tisztítottam fehérjét, de azt még nem szeretném bemutatni. 

Maga a szeminárium kb 2 órás volt, és ezalatt még 2x megkérdezte tőlem hogy van-e már valami eredményem. Nem tudom eldönteni hogy poénkodott-e vagy komolyan gondolta. Továbbá megkérdezte hogy ki hozta a "cinnamon bula"-t? Mondtam hogy én, de ezek "snails"-ek (azaz csigák) mivel a "bula" egy csúnya szó a magyarban, amit nem akarok használni a csigákra. Nem tetszett neki a hozzáállásom- viszont a "bulám" igen (mármint a sütemény). 

Nem sokkal szeminárium előtt Sir Galahad közölte velem hogy jó lenne ha még a héten kipucolnék egy fehérjét, ami az előzetesen még-ki-nem-pucult átalakításához szükséges. Tekintettel arra, hogy ha ezt ezen a héten akarja, akkor egy héttel előbb kellett volna szólnia kissé kétségbeestem. A dolog úgy-ahogy megoldhatónak tűnt, ezért elmentem az egyik lovaghoz (lovaginához) (ha-ha-ha :) hogy kérjek a termelő sejtvonalból egy keveset. Kiderült hogy nincs sejtvonal, csak plazmid- transzformálni kell. Oké, semmi gond, transzformáljunk... viszont nincs kompetens sejt se... nem baj, csináljunk... de nincs oldat a kompetens sejt készítéshez... se táplemez a transzformáláshoz... Na kb. ez volt az a pont, ahol realizáltam azt, hogy ez a fehérje tisztítás nem lesz meg a héten (tekintettel arra h itt se aszissztens, se kukta, csak autokláv és azt előre be kell foglalni). 

Épp tervezgettem meg az elkövetkezendő 2 hetemet, hogy hatékony legyek, mikor hallod hogy Merlin és Sir Galahad swedishül beszélnek valamit, majd Merlin elkér tőlem egy csigát- mondtam neki hogy viheti az egészet, a többieknek úgyse ízlik. Elvitte. Következő pillanatban bejött az irodába Sir Galahad és közölte velem hogy Merlin és csatlósai előtt nekem is tartanom kell egy beszámolót arról, hogy

- Mi a jelenlegi kutatásom? 

- Milyen eredményeket tervezek karácsonyra? 

- Milyen eredményeket tervezek jövő nyárra? 

- Mikor jelenik meg a következő publikációm? 

Jelzem tisztelettel, ekkor már kerek 4 munkanapja voltam hivatalosan munkában. Nem tudtam hogy most mit nem kéne tudni csinálnom. Nem tudtam hogy levegőt ne kapjak vagy köpni-nyelni ne tudjak vagy csak elfelejtsek pislogni. Végül beszélni felejtettem el egy rövid időre, ami nem volt túl praktikus. 

A dolog vége az lett, hogy olyan szinten sokkot kaptam hogy elfelejtettem ebédelni, ami nagyon kellemetlen volt, mert este 5 fele már nagyon éhes voltam, így hamar hazajöttem, bevásároltam, ettem, megleptem magam egy kis (pre)afterdiner snackkel (Guinness) és elkezdtem dolgozni az előadásomon. 

Igazából nem tudtam komolyan neki állni. Úgy voltam vele, hogy ezt nem gondolhatják komolyan. Szórakozásból fogtam egy a témába vágó cikket, átfotosoppoltam a szerzők nevét valamint a címét arra hogy "******-***** interactions: Still better love story than Twilight" - a csillagok 2 fehérje nevét jelölik. 

Tudtam hogy Sir Galahadnek nem fog tetszeni és kiveteti velem, de azért értékeltem volna, ha értékeli a poént. 

Miután elküldtem neki az előadásom első nyers verzióját, a következőt reagálta: 

"the name of the paper is certainly eye catching! I would change “still” to “A”, as I am fairly certain that nobody else has made that claim before you (the “still” implies that it an old statement in my eyes)."

Egyemmegaszívétolyancukihogybelehalooooooooooooooook. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://uppsalasyndrome.blog.hu/api/trackback/id/tr197771104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása